Undervisning

På Flakkebjerg Efterskole tænker vi indhold og organisering af din undervisning anderledes end i folkeskolen. Vi arbejder tværfagligt og projektorienteret på vores syv linjer. Derudover har du skolefag, valgfag og grundfag, som er helt særlige for Flakkebjerg Efterskole.

Undervisning

På Flakkebjerg Efterskole tænker vi indhold og organisering af din undervisning anderledes end i folkeskolen. I linjefagene arbejder vi tværfagligt og projektorienteret i syv tematikker. Derudover har du skolefag, valgfag og grundfag, som er helt særlige for Flakkebjerg Efterskole.

Undervisning og prøver

Vi har en linje, der tilbyder undervisning i 9. klasse, Explorer. Den forbereder dig til folkeskolens afgangsprøver i alle de fag du kender fra folkeskolen, men på en tværfaglig og projektorienteret måde.

Vi har 6 linjer for 10. årgang. Her kan du ikke tage folkeskolens prøver, men afslutter året med Flakkebjerg Efterskoles Afgangsprojekt, som styrker dine kompetencer indenfor din linjefaglighed, kreativitet og projektledelse.
Alle elever på 10. årgang modtager undervisning i dansk, engelsk og matematik og kan tilvælge tysk, fransk og fysik/kemi.

Læs mere om Flakkebjerg Efterskoles Afgangsprojekt her.

Fælles læringsmål

Uanset hvilken linje du vælger på Flakkebjerg Efterskole, så arbejder de efter 6 fælles læringsmål, som styrker dig som menneske og medborger:

1.  Faglig kompetence
  2.  Kreativ kompetence